Der findes mange forskellige discipliner inden for online markedsføring. Har man ikke erfaring med markedsføring, eller er man i tvivl om, hvordan man kan få succes via online markedsføring, kan det være en god idé at starte med at hyre eksperter i digital markedsføring fra et eksternt bureau. Her sidder specialister samlet med mange års erfaring inden for digital markedsføring, og som hele tiden holder sig opdateret på den nyeste viden – uanset om det er inden for SoMe, Google Ads annoncering, webudvikling, contentproduktion, SEO-optimering, remarketing etc. Med et bureaus specialistviden har du mulighed for at få gennemgået alle dine nuværende og mulige fremtidige marketingaktiviteter og få en klar strategi for din online markedsføring. Du kan også få hjælp til eksekveringen og den løbende optimering.
Et marketing bureau kan hjælpe med…
Der findes mange marketingbureauer, som tilbyder eksperthjælp til online markedsføring. Hos marketingbureauet ATAK Digital kan man som virksomhed få hjælp til:
1. Tilstedeværelse på sociale medier
Det er vigtigt at være til stede på de sociale medier. Korrekt organiske tilstedeværelse på sociale medier bidrager blandt andet til mere autentisk branding, og det giver virksomheder mulighed for at føre en dialog med nuværende og potentielle kunder. Det kræver dog stor viden om sociale medier og algoritmerne for at få succes med sin tilstedeværelse på sociale medier.
2. Annoncering på sociale medier
Annoncering på sociale medier giver virksomheder mulighed for at målrette indhold til en ønsket målgruppe. På sociale medier er der gode muligheder for målretning, og derfor oplever mange stor succes med professionel annoncering på sociale medier.
3. Annoncering i søgemaskinerne
Annoncering på søgemaskinerne kan øge virksomheders konverteringsrate. Med Google Ads-annoncering kan du fx ligge øverst i søgeresultaterne og kun betale pr. klik. Der er også mulighed for YouTube Ads, Google Shopping, Display Ads og Performance Max. Med eksperthjælp kan du optimere og sikre stor succes med annonceringen.
4. SEO-optimering
Som virksomhed er det vigtigt at ligge øverst i de organiske søgeresultater, da potentielle kunder aktivt bruger søgemaskinerne, når de skal finde viden og/eller ønsker at købe et produkt/ydelse.
5. Hjemmeside og webudvikling
Da potentielle kunder aktivt bruger internettet til at finde viden og produkter, er det også vigtigt med en brugervenlig og konverteringsoptimeret hjemmeside.
6. Contentproduktion
Content er en vigtig del af online markedsføring. Billeder, video og velskrevet tekst er nemlig afgørende, når man som virksomhed skal fange målgruppens opmærksomhed og øge sandsynligheden for konvertering.